RECENZIA | Heather Fawcett - Even The Darkest Stars

by - 12:00



Kamzin has always dreamed of becoming one of the Emperor’s royal explorers, the elite climbers tasked with mapping the wintry, mountainous Empire and spying on its enemies. She knows she could be the best in the world, if only someone would give her a chance.
But everything changes when the mysterious and eccentric River Shara, the greatest explorer ever known, arrives in her village and demands to hire Kamzin—not her older sister Lusha, as everyone had expected—for his next expedition. This is Kamzin’s chance to prove herself—even though River’s mission to retrieve a rare talisman for the emperor means climbing Raksha, the tallest and deadliest mountain in the Aryas. Then Lusha sets off on her own mission to Raksha with a rival explorer who is determined to best River, and Kamzin must decide what’s most important to her: protecting her sister from the countless perils of the climb or beating her to the summit.
The challenges of climbing Raksha are unlike anything Kamzin expected—or prepared for—with avalanches, ice chasms, ghosts, and even worse at every turn. And as dark secrets are revealed, Kamzin must unravel the truth of their mission and of her companions—while surviving the deadliest climb she has ever faced.


Názov: Even the Darkest Stars
Vydavateľstvo: HarperCollins
Rok vydania: 2017
Žáner: Fantasy
Hodnotenie na Goodreads: 3.94/5
Moje hodnotenie: 5/5




Fantasy a predovšetkým high fantasy patrí k mojim najobľúbenejším žánrom. V young adult knihách sa však po čase začali opakovať tie isté zápletky, podobné postavy, dejové zvraty, či rovnako stavané svety. Preto je pre mňa úžasné, keď narazím na fantasy knihu ako je táto, ktorá dokáže zaujať, prekvapiť no aj rozosmiať.


Dej Even the Darkest Stars sa môže na prvý pohľad zdať obyčajný a predvídateľný, no čo určite zaujme je priestor, kde sa celý príbeh odohráva. Dedinka položená vysoko v horách už od začiatku pôsobí nesmierne magicky a čitateľa hneď perfektne naladí na fantasy tematiku. Práve toto netypické prostredie je jednou z vecí, ktoré odlišujú knihu od svojich súperov. Aj preto, že máme na Slovensku Tatry, a máme tak k horám celkom blízko, mi prišlo spojenie horolezectva a fantasy prvkov ako výborný a originálny nápad. A fantasy prvkov tam bolo naozaj dostatok! Cez magické schopnosti, kúzla a lektvary až po drakov a čarodejnice! Dokopy to všetko dáva skvele postavený fantasy svet, a mne to prišlo ako spojenie viacerých prostredí z rôznych kníh.


Čo ma na knihe prekvapilo bolo množstvo sarkazmu či humoru vo všeobecnosti. Toto je vec, ktorá sa tak často v YA knihách nevidí, obzvlášť už v tých fantasy, ale tu ho bolo naozaj dostatok. Postavy ma dokázali rozosmiať bez toho, aby mi ich vtipy prišli trápne. Humor bol nenútený a príbeh výborne odľahčil. Dúfam, že druhý diel knihy bude v tomto smere rovnako dobrý!


Ďalším obrovským plusom je kvalitné písanie autorky. Dej veľmi šikovne vystavala bez nejakých veľkých medzier alebo nejasností. Príbeh bol dostatočne originálny no aj napínavý. Obzvlášť ma zaujala koncom, ktorý som ani ja nečakala! Oceňujem to, lebo mňa je pomerne ťažké prekvapiť, väčšinou dokážem odhadnúť správanie postáv aj to, kto je vlastne zloduch a kto nie. Pri čítaní som sa ani na chvíľu nenudila a tých 400 strán ubehlo ako voda!


Kazmin je ako hlavná hrdinka nesmierne sympatická a hneď som ju dokázala obľúbiť. V tomto smere je tu závan klišé, keďže Kazmin nie je to najkrajšie alebo najmúdrejšie dievča v dedine a veľa ľudí ju podceňuje, čo je celkom častý prvok YA kníh kde je hlavným hrdinom ženská postava. Aj napriek tomu je Kazmin super, je odvážna a šikovná, má dobrý zmysel pre humor a čo si veľmi cením, nezaľúbi sa do toho pekného chlapca na prvý pohľad! Ďalšou zaujímavou postavou je River, známy horolezec, ktorý však ukrýva veľa tajomstiev. Tam kde Kazmin chýba originalita ju River dopĺňa! A dopĺňajú aj navzájom sami seba, keďže ich dynamika je proste dokonalá! Postava, ktorá ma celý čas otravovala bol Tem, ktorý všade len doliezal a prekážal. Chápem dôvod, prečo ho tam autorka dala, no ja by som sa bez neho dokázala zaobísť.

Ďalšia vec, ktorou sa Even the Darkest Stars líši od svojich konkurentov je množstvo času, ktorý venuje romantickým zápletkám. V tejto knihe idú romániky až na druhú koľaj. Vzťah medzi hlavnými postavami je naznačený a aj napriek dostatku chémie sa mu autorka nevenuje až toľko, ako to býva zvykom. To ma samozrejme potešilo, keďže nemám rada romániky na úkor deja. Som zvedavá, ako tieto komplikované vzťahy autorka vyrieši v druhej knihe!

Kto má rád fantasy a má chuť na niečo nové a neokúkané, no stále ho láka mágia a draci, knihu určite odporúčam! Dočkáte sa napínavej a zábavnej jazdy, počas ktorej sa určite nebudete nudiť!


ZHRNUTIE
Kvalita písania: 9/10
Tempo: 9/10
Príbeh: 8/10
Postavy:  9/10

You May Also Like

0 komentárov