Najzaujímavejšie novinky za rok 2017

by - 20:29


Rok 2017 bol rokom, kedy vyšlo množstvo zaujímavých nových kníh, ktoré si získali množstvo mladých čitateľov. V tomto článku by som vám chcela predstaviť knihy, ktoré boli podľa mňa v daný mesiac najzaujímavejšie alebo najpopulárnejšie! 





Január: Caraval – Stephanie Garber

Začiatok roka sa niesol v znamení tohto debutu od autorky Stephanie Garber. Cirkusová téma rýchlo zaujala a kniha sa stala jednou z najpopulárnejších a najočakávanejších v tomto roku. Aj ja som mala možnosť si ju krátko po vyjdení prečítať, a radosťou som sa nechala vtiahnuť do fanklubu Caraval.
Podľa mňa boli v príbehu veľké medzery, ale aj napriek tomu bol dej nesmierne pútavýmagický. Kniha skvelo balansuje na hrane medzi realitou a snom! Nechýba ani prekvapivý koniec či romantická zápletka. 

Ďalšie zaujímavé novinky: Carve the Mark, History Is All You Left Me, By Your Side, Wayfarer, Wires and Nerves, Roseblood,...



 
Február: Daughter of the Pirate King – Tricia Levenseller

Pirátskych kníh pre mládež rozhodne nie je veľa. Navyše je veľmi ťažké vymyslieť originálny príbeh s tohto prostredia. Autorka Tricia Levenseller sa o to ani veľmi nesnažila. Dej jej februárovej novinky je od začiatku veľmi predvídateľný, no predsa nie nudný. Ja som však ani náhodou nebola sklamaná. Knihu som si kúpila, lebo som si chcela prečítať YA príbeh odohrávajúci sa na pirátskej lodi, s odvážnou hlavnou hrdinkou, jemným románikom a celkom predvídateľným dejom. To všetko som naozaj dostala, čo znamená, že s knihy som bola nadšená.
Milovníkom high fantasy a čitateľom, u ktorých je kvalita deja na prvom mieste by som knihu asi neodporučila, ale ak hľadáte oddychovku, pri ktorej sa dobre zabavíte, a ktorú ľahko zhĺtnete (alebo proste máte radi pirátov ako ja) tak je Daughter of the Pirate King tou správnou voľbou!

Ďalšie zaujímavé novinky: Stranger Than Fanfiction, The Valiant, Long May She Reign, Empress of a Thousand Skies, The Hate U Give, A Conjuring of Light, Wintersong, ...






Marec:  Strange the Dreamer – Laini Taylor

Laini Taylor je známa hlavne kvôli svojej sérií Daughter of Smoke & Bone, ktorú som síce nečítala, ale o ktorej som počula skvelé veci. Jej najnovšia kniha sa ku mne dostala koncom marca vďaka FairyLoot, no prečítala som ju až v auguste. Neviem, čoho som sa tak dlho bála keďže kniha bola skvelá! Aj napriek tomu, že dej nebol veľmi akčný a príbeh sa tiahol, kniha sa čítala sama. Na knihe je najzaujímavejší svet, v ktorom sa dej odohráva a časť hlavných postáv v podobe modrých božských detí. Mne osobne sa však najviac páčil románik Lazsla Sarai, ktorý bol jednoducho nádherný. Obaja sršali nevinnosťou a veľkou úprimnosťou, ktorá sa len tak nevidí. Veľmi oceňujem originalitu tohto príbehu a štýl písania autorky. Snáď aj jej ostatné knihy sú rovnako dobré!

Ďalšie zaujímavé novinky: Traitor to the Throne, Hunted, The Song Rising, The Bone Witch, The Inexplicable Logic of My Life, ...





Apríl: Geekerella – Ashley Poston

Tento mesiac tú máme niečo pre geekov milovníkov rozprávok. Mix Popolušky, moderného sveta a  conov  si získal fanúšikov nielen medzi priaznivcami komiksov, no aj medzi milovníkmi románov.
Podľa hodnotení na Goodreads by sa tento príbeh dal zhrnúť ako veľmi zlatý. Dej samozrejme nasleduje klasickú rozprávku, takže netreba čakať obrovské prekvapenia, no prostredie geekov (alebo fandomov) môže byť príjemná zmena! Mne sa takto zamerané knihy celkom páčia, a napríklad taka Fangirl od Rainbow Rowell patrí medzi moje najobľúbenejšie kúsky vôbec! Geekerella sľubuje niečo podobné, no ozvláštnené Popoluškou.

Ďalšie zaujímavé novinky: The Upside of Unrequited, Alex and Eliza, Defy the Stars, Given to the Sea, The Secret Science of Magic, ...






Máj: The Crown's Fate – Evelyn Skye


O prvom diele tejto fantasy série som písala v článku o Top 10 knihách, ktoré som za tento rok prečítala. Keď som si prechádzala májové novinky (ktorých bolo naozaj neúrekom), mala som problém vybrať tú naj kniha, ktorá ma v daný mesiac najviac oslovila. Veď v tomto mesiaci vyšla aj asi najočakávanejšia YA kniha roka: finále série A Court of Throns and Roses (u nás Na dvore z tŕňov a ruží) s názvom A Court of Wings and Ruin! No napokon som predsa len skončila u Crown’s Fate. Duológia, ktorá ma uchvátila svojim svetom, mágiou a postavami má v mojom srdci naozaj veľké miesto. Málokedy sa stane, že po dočítaní knihy mám hneď chuť si ju prečítať znovu, tak ako to bolo pri tejto sérii. Je jasné, že by som si veľmi rada prečítala aj ďalšie knihy odohrávajúce sa v tomto svete, no na druhú stranu som rada, že autorka to zbytočne nepreťahovala a skončila v najlepšom!
Z mojej strany JEDNO VEĽKÉ ODPORÚČANIE!

Ďalšie zaujímavé novinky:  A Court of Wings and Ruin, Lord of Shadows, Flame in the Mist, One of Us Is Lying, Royal Bastards, Eliza and Her Monsters, Release, When Dimple Met Rishi, The Traitor's Kiss, ...







Jún: Roar – Cora Carmack

Cora Carmack je v prvom rade autorkou románov pre ženy. V júni vydala svoj debut pre mládež a rozhodne to nebol krok vedľa! Romantickým knihám sa zväčša vyhýbam, preto som bola pred čítaním veľmi skeptická. Aj napriek tomu, že dejová línia sa nevyhla romantickej zápletke medzi hlavnými hrdinami, ich vzťah mi nepripadal silený, ako to vo väčšina YA kníh býva.
Dej knihy je naozaj zaujímavý. Sleduje skupinu lovcov búrok, ku ktorým sa naša hlavná hrdinka na začiatku pridáva. Nechýba tu napätie či dejové zvraty a všetko je veľmi dobre vyvážene. Veľmi podarený high fantasy kúsok!

Ďalšie zaujímavé novinky: The Essex Serpent, Now I Rise, Our Dark Duet, The Gentleman's Guide to Vice and Virtue, Song of the Current, ...





Júl: Because You Love to Hate Me – Ameriie


Táto kniha rozhodne patrí k najzaujímavejším počinom tohto roka. Ide totiž o knihu 13 poviedok, na ktorých spolupracovalo 13 veľmi známych YA autorov. To by ani nebolo také zvláštne. To nezvyčajné, čo na tejto knihe je, že podnety na poviedky dali autorom 13 známy BookTuberi, ako napríklad abookutopia či PeruseProject.
Sama som síce knihu ešte nečítala, no počula som na ňu zmiešané reakcie. Niektorým sa poviedky páčia, niektorým vadia naméty, a podľa niektorých zas nie všetci spisovatelia dobre zvládli danú tému. V každom prípade ide o unikát, ktorý určite stojí za prečítanie.

Ďalšie zaujímavé novinky: The Last Magician, Daughter of the Burning City, The Library of Fates, The Chemist, Lucky in Love, ...   






August: Wonder Woman: Warbringer – Leigh Bardugo

Prvá časť novej fantasy série o dobre známych DC superhrdinoch vyšla koncom augusta. Na ostatných dieloch sa podieľajú rovnako známi autori ako Leigh Bardugo, a práve to je jeden z dôvodov prečo tieto knihy tak rýchlo získali obrovskú popularitu.  Ďalšim dôvodom môže byť fakt, že v kinách sa nedávno premietal najnovší DC film práve o Wonder Woman, a táto Amazonka  sa rýchlo stala obľúbenou superhrdinkou.
Ani túto knihu som ešte nečítala, no príbeh o hrdinoch, ktorý nie je písaný ako komiks znie veľmi lákavo. Hlavne keď hlavná hrdinka je silná ženská osobnosť. Leigh Bardugo už niekoľko krát dokázala, že je výborná spisovateľka, veď jej kniha Six of Crows patrí medzi najobľúbenejšie YA knihy! Aj táto augustová novinka ma zatiaľ výborné hodnotenia, takže sa veľmi teším, až si ju aj nasledujúce diely prečítam!

Ďalšie zaujímavé novinky: Wicked Like a Wildfire, The Hearts We Sold, Camp Half-Blood Confidential, ... 





  September: Tower of Dawn – Sarah J. Maas
  
Tento krát som si už nenechala ujsť túto skvelú autorku. Aj keď pôvodne v tomto čase už mal vychádzať posledný diel série Throne of Glass (ktorý sa presunul až na jeseň 2018), predsa len mi nevadí prečítať si niečo viac o Chaolovi. Keď pred nejakým časom vyšiel obal tejto knihy, internet sa zbláznil. V tej dobe som nenašla jediného človeka, ktorému by sa obal naozaj páčil. Ja som však bola od začiatku spokojná, a keď sa mi kniha v septembri dostala do rúk bola som naozaj unesená!
Ku knihe som sa ešte síce nedostala, no zatiaľ na ňu počúvam len pozitívne recenzie. Dúfam, že to tak bude aj v mojom prípade, keďže som si Chaloa v predošlých dieloch celkom obľúbila!

Ďalšie zaujímavé novinky: Warcross, They Both Die at the End, The Language of Thorns, One Dark Throne, Genuine Fraud, Before She Ignites, Jane, Unlimited, Hunting Prince Dracula, Godsgrave, ... 





Október: All the Crooked Saints – Maggie Stiefvater 
 
Ani Maggie Stiefvater nie je v YA svete žiadnym nováčikom. Ak nepoznáte jej sériu Shiver, určite ste počuli aspoň o The Raven Boys. Príležitosť prečítať si Havraních chlapcov sa mi naskytla minulý rok, a v júni som prečítala aj jej ďalší román s názvom The Scorpio Races, ktorý ma úplne dostal a ktorý som si jednoducho zamilovala!
Na Magginych knihách je naozaj čosi magické. Nepíše ako ostatní autori a vyhýba sa klišé zápletkám či románikom. Jej nápady sú do hĺbky premyslene a nesmierne originálne! To všetko sa samozrejme očakáva aj od jej najnovšej knihy. 

Ďalšie zaujímavé novinky: The Empress, Ringer, Into the Bright Unknown, That Inevitable Victorian Thing, Turtles All the Way Down, Wild Beauty, ...





 November: Whichwood - Tahereh Mafi

Od tejto mladej autorky som zatiaľ prečítala všetko. Nechala som sa zlákať fotkami na Instagrame, krásnou obálkou a recenziami na Goodreads. A však som bola veľmi sklamaná...
Je jasné, že jej dystopická séria Shatter Me sa stala obrovským hitom, no ja som z nej nebola taká očarená. Príbeh klišé, zápletka predvídateľná, postavy nudné... Aj napriek tomu, že som Warrena a Juliette ako pár mala rada, musíte uznať , že ich vzťah sa zjavil z ničoho nič. Prišlo mi, akoby autorka vymýšľala príbeh za pochodu a nič nemala dopredu rozvrhnuté. No keď som si prečítala anotáciu jej jesennej novinky (a pozrela na tú nádhernú obálku), rozhodla som sa, že autorke dám ešte jednu šancu.
Hlavná hrdinka knihy Whichwood totiž pracuje v márnici. Možno vám to príde príliš morbídne, ale musíte uznať, že je to celkom originálny nápad! Dúfam teda, že november prinesie príjemné prekvapenie v podobe tejto knihy, a že znovu nebudem sklamaná.

Ďalšie zaujímavé novinky: Renegades, The Becoming of Noah Shaw, Undercover Princess, Almost Midnight, ...





December: Unearthed – Amie Kaufman, Meagan Spooner

A nakoniec tu máme novú sci-fi knihu od dvojice skvelých autoriek, ktoré už spolu predtým spolupracovali! Amie Kaufman Meagan Spooner napísali sci-fi trilógiu Starbound, takže veľa ich fanúšikov je nadšených, že sa spolu vrhli do ďalšej série!
Sériu Starbound som síce nečítala, ale tento rok mi rukami prešla Illuminae, ktorú Amie napísala s Jayom Kristoffom a taktiež kniha Hunted od Meagan, ktorá bola inšpirovaná rozprávkou Kráska a zviera. Oba tieto príbehy boli úžasné, a tak si myslím, že z kooperácie týchto dvoch dám nemôže vniknúť nič iné!

Ďalšie zaujímavé novinky: Love, Life, and the List, Ever the Brave, ...



You May Also Like

0 komentárov