Reading Challenge 2017

by - 19:51



Na konci august sa mi na instagrame objavil príspevok od dvoch dievčat (@bumblingaboutbooks a @latentreader), ktoré sa rozhodli urobiť Reading Challenge. Mala trvať 20 dní, od 1. septembra do 20. Zadali 10 úloh, alebo tém podľa ktorých ste si mali vybrať knihy a bolo.
Ja som sa najprv nechcela zúčastniť. Vedela som, že v septembri začne škola, a že zrejme nebudem mať toľko času na čítanie, ako by som chcela. No keď som si prečítala zadané úlohy a začala premýšľať o tom, aké knihy by som si vybrala, vedela som, že sa zúčastniť naozaj chcem. Vďaka tejto challenge som konečne prečítala knihy, ktoré boli na mojom TBR (to be read) liste už veľmi dlho a našla som si na čítanie čas aj cez školský rok!




1. Kniha, ktorú čítal asi každý 
Ako prvú knihu som si vybrala kúsok Klamári od spisovateľky E. Lockhart. Túto knihu vídam na instagrame pravidelne, a mala som pocit, že ju prečítalo veľké množstvo ľudí.
Prázdninový príbeh nijako neprekvapil, a nebyť toho konca tak by som knihe dala len 2*. Veľmi mi vadilo ako málo priestoru dostali kamaráti Cady, ktorí mali patriť ku hlavným postavám. Cady totiž rozprávala len o chlapcovi, ktorý sa jej páčil alebo sa sťažovala na zlú rodinnú situáciu. Nestihla som si ostatné postavy obľúbiť alebo ich aspoň trochu spoznať, keďže Cady naozaj dookola rozprávala o tom istom. Keď vezmem do úvahy, koľko som o knihe počula, tak som od nej čakala viac.




Moje hodnotenie: 3/5






2. Kniha, o ktorej si sa dozvedel online
 
Chrisa Colfera mám rada už dlhší čas, takže keď som zbadala, že vydal novú YA knihu, musela som ju jednoducho mať. Anotácia znela zábavne a pomerne jednoducho a ja som dúfala, že sa kvalitou priblíži Struck By Lightning.
Začiatok ma najprv zneistil. Každá z postáv totiž bola predstavená s nejakým obrovským sociálnym problémom alebo tajomstvom, čo na mňa bolo naraz priveľa. Tieto ich odlišnosti však boli nosnou silou (a hlavnou zápletkou) celého príbehu. Aj keď mi spočiatku prišlo nereálne, že všetci ukrývajú nejaké to tajomstvo, tak som neskôr pochopila, že tento príbeh bol práve o nich, a o tom, ako sa s nimi vyrovnávajú. Všetkých nás totiž niekedy niečo trápi a bojíme sa to povedať blízkym. Chris Colfer sa nám preto snaží povedať, že je jedno akého sme pohlavia, národnosti, orientácie či náboženstva, ale dôležité je, akí sme ľudia. 




Moje hodnotenie: 4/5





3. Kniha, ktorá bola na tvojom TBR liste príliš dlho
 

Je pravda, že knihu Holistická detektívna agentúra Dirka Gentlyho som si kúpila až v lete, no na môj TBR zoznam sa dostala už keď som si prečítala Stopárovho sprievodcu galaxiou a vedela, že chcem s Adamsom pokračovať. Bohužiaľ má táto kniha neohúrila ako jeho vyššie spomínaná sci-fi séria. Douglas Adams ma absolútne jedinečný štýl písania, ktorý je podľa mňa veľmi príjemný a ľahko-čitateľný. Takže aj keď bol dej trochu menej zaujímavý, kniha plynula sama od seba.





Moje hodnotenie: 3/5





4. Kniha, ktorá má viac ako 300 strán 


Táto voľba bola pomerné ľahká a taktiež som mala veľký výber. Nakoniec voľba padla na knihu, ktorú som už niekoľkokrát čítala, a o ktorej som vedela, že sa mi bude páčiť a opäť ma na čítanie navnadí.
Štvrtý diel upírskej séria Upírska akadémia patrí ku mojím najobľúbenejším. Príbeh nás zavedie na nové miesta, spoznáme veľa nových ľudí a nechýba ani kopec prekvapení. Rose mám ako postavu veľmi rada, a vždy som ju obdivovala za to, čo sa pokúšala dokázať v tomto diely. Knihu som preto „zhlta“ (aj keď mala takmer 500) a čoskoro sa snáď dostanem k pokračovaniu!




Moje hodnotenie: 4/5

 




5. Kniha na spodku tvojej TBR kôpky 


Na začiatku prvého ročníka strednej školy som si kúpila anglickú verziu Petra Pana a dostala som sa k nej až teraz... Keďže tento rok maturujem, môžete vidieť, že to bola naozaj dlhá doba.
Ako dieťa som Petra Pana zbožňovala. Mala som prepísanú knihu s nádhernými ilustráciami, ktorú som vedela naspamäť. V neskorších rokoch má táto láska neprešla a stále si myslím, že ide o absolútne brilantnú rozprávku. Veľmi som sa tešila, ako si príbeh prečítam celý.
Rozhodne som nebola sklamaná, dej nasledoval ako v mojej detskej knižke a dozvedela som sa aj nové veci, ktoré som predtým nevedela. Mám rada aj filmy s Petrom Panom, konkrétne disneyovku z roku 1953 a hraný film z roku 2003. Veľmi som sa potešila, keď som zistila, že obe filmy sa statočne držali knižnej predlohy a nezabudli ani na niektoré detaily. Odporúčam všetkým milovníkom rozprávok! 




Moje hodnotenie: 4/5


 

6. Kniha zo žánru, ktorí väčšinou nečítaš
 

Takýchto kníh som mohla nájsť veľa, ale ja som sa nakoniec rozhodla pre pokračovanie knihy Delírium od autorky Lauren Oliver s názvom Pandemónium. O Delíriu si aj môžete prečítať v tejto recenzii.
Prvý diel tejto dystopickej trilógie ma veľmi neohúril, a rovnako to bolo aj s jej pokračovaním. Hlavná hrdinka Lena ja rovnako otravná, dostáva nového frajera, s ktorým nemá absolútne žiadnu chémiu a dej je ešte stále úplne predvídateľný. Jediné, čo by som vyzdvihla (a dôvod, prečo som tejto knihe dala také hodnotenie) je spôsob, akým bol príbeh rozdelený. Kapitoly sa totiž striedali na tie čo sa odohrávali v minulosti, a tie zo súčasnosti. Toto aspoň knihe dodávalo nejaké napätie a robilo čítanie príjemnejším.




Moje hodnotenie: 3/5






7. Kniha s pekným obalom 
 
Ďalšia kategória do ktorej by som vedela vybrať kopu kníh! Avšak vyhrala novinka od spisovateľky Amandy Foody s názvom Daughter of the Burning City. Na túto knihy s cirkusovou tematikou som sa chystala odkedy som ju v júli dostala a rozhodne som nebola sklamaná! Originálne postavy a prostredie cirkusu spolu vytvorili skvelú magickú atmosféru, v ktorej sa veľmi dobre rozvíjal príbeh. Ak a vám páčia knihy typu Caraval alebo Nočný cirkusu, odporúčam vyskúšať aj túto.




Moje hodnotenie: 4.5/5







8. Kniha, ktorú zbožňuje tvoj kamarát 


Prvý diel trilógie Labyrint som prečítala približne pred dvoma rokmi,  a veľmi ma to neťahalo pokračovať v sérii. Tento mesiac som sa však premohla a do rúk zobrala Zhorenisko. Nanešťastie sa mi kniha páčila menej ako prvý diel. Vôbec som sa do príbehu nevedela dostať a chvíľami som sa musela nútiť aby som nestrácala pozornosť. Mala som pocit že dej nijako nenapreduje, a že sa autor nasilu snaží čitateľa prekvapiť nejakou somarinou.
Ku koncu som sa strácala v tom, kto drží s kým, kto je dobrý a kto zlý... A taktiež sa hnevám ako málo priestoru dostal Newt.



Moje hodnotenie: 2/5

 



9. Kniha s jednoslovným názvom 


Znovu sa vraciam k autorke Lauren Oliver, tento krát však s úplne inou sériou. Replica je v istých veciach veľmi podobná ako Delírium, ale páčila sa mi podstatne viac! Možno to bolo tým, že bola rozprávaná z pohľadov 2 dievčat, ktoré boli od seba úplne odlišne a tak sme zakaždým dostali dvojitý pohľad na vec. Možno to bolo tým, že autorka skvelo opisovala pocity a myšlienky Lyry, ktorá bola čosi ako robot. A možno to bolo jednoducho tým, že kniha sa číta z oboch strán čo ma veľmi bavilo




Moje hodnotenie: 4/5





10. Kniha, na ktorú si sa nevedela dočkať 

Túto úlohu som si naschvál nechala nakoniec, lebo som vedela, že výber bude najľahší. Všetky knihy, ktoré si kúpim mám chuť si hneď prečítať! A tak som siahla na dodatkovú knihy k jednej z mojich najobľúbenejších sérii Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej s názvom Poviedky podivných.
Milujem Tima Burtona a všetko čo je jednoducho zvláštne, tak ako knihy Ransoma Riggsa. To, že si našiel čas a ešte viac predstavil svet a históriu všetkých neobyčajných detí ma nesmierne teší! Každú poviedku som si veľmi užila. Táto kniha bola na záver dokonalá čerešnička na torte!




Moje hodnotenie: 4/5

You May Also Like

0 komentárov